Pages

Wednesday, September 14, 2011

Once upong a taing

Hari tu ada peperiksaan add math.Macam biasa gua kalau ada exam addmath je mula rasa nak demam.gua memang bebal sikit dalam addmath.Bak kata pepatah orang tua-tua,"tak melayu la kalau tak bebal add math".

Masuk dalam kelas,gua tengok member-member lain muka konfiden.sial.ini apa bomoh diorang pakai ni.takde rasa cuak langsung ke.ini betul punya shit,bisik hati gua.

Selang beberapa minit,cikgu masuk bawak kertas peperiksaan, "arghh,sudah" bisik gua kepada rakan sebelah gua,afan.afan hanya membalas dengan senyuman konfiden.panas hati betul gua tengok orang-orang konfiden ni.

"Bangun semua" presiden kelas gua telur dengan penuh dedikasi memberi arahan.sial.telur yang pemalas tahap cipan hutan tu pun nampak konfiden hari ni.gua toleh muka ke arah qoyum dan wan,dua lagi rakan sepemalasan gua.qoyum boleh lagi jelin-jeling mata dengan awek dia azira sambil wan tersengih sengih.konfius gua,ini exam addmath ke bahasa melayu lepas ni.

exam bermula,gua start dari exam sampai habis separuh masa pertama exam memang tak jawab apa-apa.gua dalam hati salahkan tokey kilang maggi,orang kata banyak makan maggi jadi bebal.nak menambahkan lagi panas hati,gua tengok wan,qoyum,afan,chao,telur malah seluruh ahli kelas 5 fairuz tu sibuk tekan calculator.sial.nampak macam gua sorang je bongok dalam hal ni.gua pun tekan calculator buat-buat tekun jugak.

tiba-tiba.

"pek,pek" bisik qoyum.gua dalam dengar tak dengar toleh kearah topek dan qoyum.topek,malaun ni memang gua tak tau apa dia makan.main-main dalam kelas sama banyak macam gua tapi genius.gua suspek dia makan katak kot.

gua nampak dengan mata gua kertas putih bertukar dari tangan topek ke tangan qoyum.sial.patut konfiden pun,bank jawapan ada.cikgu memang haram tak jaga dok leka baca paper kat meja guru.gua usha wan,wan hanya sengih.gua bagi isyarat menandakan lepas dia salin gua nak.dia angguk.kertas bertukar dari qoyyum kepada wan,akhirnya sampai ke tangan gua.gua pun dengan senang hati menyalin semua jawapan yang ada dalam kertas hikmat tu.

exam tu gua lulus.

Minggu lepas gua dapat berita Topek da terbang sambung belajar kat arab.gua suspect kalau gua tiru dia jugak SPM,da boleh terbang sama-sama duduk sebelah-sebelah dah.sial.ahaha

.

No comments:

Post a Comment