Pages

Tuesday, April 12, 2011

Jalan-jalan cari pasal.

.

"stesen berikutnya,mid valley".kedengaran suara awek operator ktm yang aku pun tak tahu cun ke tidak menyampaikan informasi.Aku turun apabila tren KTM sampai ke stesen Mid Valley.Menaiki tangga dengan tangan yang dimasukkan ke dalam poket sambil mengunyah chewing gum.

...................

Destinasi pertama kaki aku gatal sangat nak pergi mestilah Library paling best dalam dunia,MPH Mid Valley.Seperti biasa,ramai spesis-spesis macam aku sudah berada dalam perpustakaan itu untuk melakukan kerja mulia,baca buku free(jangan wat kedai mamak kalu tanak kena bebel).Setelah kira-kira dua jam menghabiskan masa menambah ilmu didada dengan membaca Fourfourtwo,utopia,wisel dan ROTTW,aku keluar dari MPH dengan satu perasaan yang puas.

Seterusnya,kedai TOPMAN.Aku melangkah masuk ke kedai Topman dengan langkah bagaikan anak datuk.Satu-satu baju aku belek dan intai harganya.Pekerja-pekerja Topman begitu mesra melayan aku(ahhh..ni mesti kes nak dapat anugerah pekerja bulanan nih).Setelah selesai dan puas,aku mengeluarkan satu ayat keramat,"takde yang ok la" dan melangkah keluar tanpa menoleh kebelakang.

Seterusnya,aku pergi dari satu kedai ke satu kedai.Dari kedai Nike sehinggalah kedai Sony.Melangkah melihat barang-barang yang mungkin boleh dibeli jika berkenan.Setelah 4 jam menghabiskan masa,aku mengambil keputusan untuk pulang.

Stesen KTM.

Abang kaunter:na g mane?

aku:Segambut.

Abang kaunter:RM 1.20

aku:nah.

kugapai dan kuberi duit itu yang diambil dari dompet.Dan dapat aku lihat,itulah duit terakhir yang masih ada dalam dompet ku.Inilah riwayat hidup seorang penganggur

nota:Aku bawak Rm 3.00 je..pergi Rm 1.20,balik Rm 1.20..

4 comments: