Pages

Wednesday, April 13, 2011

Cool

2.30 pm,lokasi dirahsiakan.

Perut aku tiba-tiba memainkan bunyi-bunyian unik sebagai tanda amaran sebelum ia meletup kelaparan.Aku melangkah masuk kedalam sebuah restoran makanan segera bermaskotkan pakcik tua bajet comel,KFC.

.........

Aku memesan 1 set famous bowl,terpengaruh dengan iklan yang ada kat dalam tv.Tiba-tiba,satu bau wangi menusuk bulu-bulu hidung ku.Aku menoleh ke arah kanan.Kelihatan seorang perempuan yang sangat cun juga sedang menunggu makanan yang dipesan.Seperti biasa,refleksi diri apabila nampak perempuan cantik mestilah membuat muka sehabis cool sambil mengunyah chewing gum penuh bergaya.Tangan dimasukkan kedalam poket seluar,berdiri dalam posisi mengepak ala-ala ronaldo.

tiba-tiba.

awek cun:ermm..er..hey?

aku:ye? na mintak nombor ea?da agak da..saya da ada gf.tapi kalau nak jadi gf subtitute bole gak.

awek cun:(senyum)

aku:(wat muka pelik,masih lagi cool)

awek cun:tu,awak punya sepuluh ringgit jatuh.(sambil tunjuk ke arah not sepuluh ringgit di atas lantai)

aku membongkokkan badan lantas mengambil duit itu.Kebetulan makanan yang dipesan telah sampai.Aku mengambil makanan tersebut dan menoleh kembali ke arah awek cun itu,

aku:terima kasih.(senyum)

awek cun:takpe.sama2.jaga elok2 duit tu.poket bocor tu..(senyuman mentertawakan)

Aku terus berlalu pergi tanpa menoleh sedikit pun kebelakang,memastikan yang aku duduk jauh dari awek cun itu.Demmmmnnn..na bajet cool lagi kan.Depan awek cun duit bole cicir.Apa punya malu daa.

15 comments:

  1. Yang ni sumpah terbaik! pengajarann habis!

    ReplyDelete
  2. bodo..awek mmg cun..aku je ta berada dalam situasi yang cun.hahaa

    ReplyDelete
  3. tade, pengajaran dy, BAWAK DOMPET keluar;D

    ReplyDelete
  4. haha..lawak doe..blh plak hilang macho time tu..LOL

    ReplyDelete
  5. pdot:ak mmg bwk dompet..ny duit2 baki ta smpt wat masuk poket ny

    kay aiden:haha..da mmg kemaluan la.

    ReplyDelete
  6. azira:ahh kau.tak gila pon.ahaha

    ReplyDelete
  7. tadelah.hensem sikit je dr aroon aziz.wakkaaka

    ReplyDelete
  8. Tu la kau. BAJET HENSEM LAGI!!! Hahaha :DD

    ReplyDelete
  9. tadelah bajet mana.bajet sikit je.hahaa

    ReplyDelete
  10. asal x ckp je, " saya sengaja jatuhkan duit ni cik, da nak bocor poket saya ni" hahaha

    ReplyDelete
  11. ahaha..kang dia ingat aku anak tan sri plak maen jatuh2 kan duit.

    ReplyDelete
  12. gle doe kau. bajet cool last2 hampeh. haha :) rlex sudah..

    ReplyDelete
  13. alya,da tu.saya tak hot.saya cool.ahahaha

    ReplyDelete